Thursday, June 14, 2012

#13 keliru di malam khamis

assalamualaikum
jam di dinding dah pun menunjukkan pukul 12.22 pagi.
tapi mata masih lagi tak boleh nak tutup.
entah apa yang difikirkan pada waktu-waktu sebegini.
tatkala rasa kekosongan hadir dalam diri.
fikiran mula melayang.
seperti layang-layang yang berterbangan di udara.
pelbagai perkara yang difikirkan. 
tapi perkara apa?
aku sendiri tertanya-tanya.
perkara apa yang sedang aku fikirkan.
mungkin sebab terlalu banyak yang difikirkan.
sampai tidak tahu yang mana satu
perlu aku dahulukan.
yang mana satu yang perlu aku utamakan
yang mana satu yang aku perlu lakukan dahulu.
dikala yang lain dah pun nyenyak tidur.
dibuai. mimpi-mimpi yang indah.
aku masih berada di hadapan PC.
mencoretkan apa yang aku coretkan sekarang ni.

yang menjadi persoalan sekarang..
apa yang aku lakukan sekarang

entah.............

No comments:

Post a Comment